Δευτέρα 30 Ιουλίου 2012

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΙΛΟΤΟΙ ΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΩΝ ΚΑΝΑΝΤΕΡ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΤΙΟΤΕΡΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.


   Τους βλέπουμε πολλές φορές να πετάνε πάνω από πυλώνες και καλώδια της ΔΕΗ, πάνω από σπίτια και κατοικημένες περιοχές, μέσα σε χαράδρες και αναρωτιόμαστε αν είναι τόσο καλά εκπαιδευμένοι ή είναι και λίγο τρελοί. Αν πάντως ρωτήσεις τους ίδιους, θα σου πούνε πως υπάρχει και λίγη τρέλα. Μιλάμε για τους πιλότους των αμφίβιων πυροσβεστικών αεροπλάνων CL-415, τα γνωστά σε όλους μας Καναντέρ, που ανήκουν στην 383  Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων και Αεροπυρόσβεσης (ΜΕΕΑ) που βρίσκετε στη Θεσσαλονίκη.
Προσθαλάσσωση και άμεση αποθαλάσσωση. Μοναδικές  στιγμές που απαιτούν λεπτούς χειρισμούς.

   Τους είδαμε την περασμένη Παρασκευή να επιχειρούν στην περιοχή μας, μια και υπήρχε μια σοβαρή φωτιά στην Πλατανιά της Δράμας που έκαψε περίπου 300 στρέμματα πουρνάρια και άλλη μια μικρότερη φωτιά το περασμένο Σάββατο στην Ψηλή Ράχη της Δράμας, όπου έκαψε 150 στρέμματα πουρνάρια. Σχεδόν κάθε 20 λεπτά τα Καναντέρ «έπεφταν» στον κόλπο της Καβάλας λίγο έξω από το λιμάνι, φόρτωναν θαλασσινό νερό και χάνονταν πίσω από το Σύμβολο.
Πετώντας λίγο πάνω από το νοσοκομείο τα δυο Καναντέρ «πέφτουν» στον κόλπο της Καβάλας.

   Πάλι και πάλι, από το μεσημέρι ως αργά το απόγευμα. Επέμεναν μέχρι λίγο πριν νυχτώσει, αφού την τελευταία τους πτήση την έκαναν μετά τις 8 το απόγευμα, όταν ο ήλιος είχε πια βασιλέψει. Και τα κατάφεραν πολύ καλά, αφού όπως μας ενημέρωσε σχετικά ο περιφερειακός διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Παναγιώτης Ντικούδης, οι φωτιές στην Δράμα έσβησαν με την βοήθειά τους.    
Χαμηλή πτήση με φόντο την Θάσο, λίγο πριν την προσθαλάσσωση.

   Δύσκολη δουλειά αλήθεια, αφού οι πιλότοι αυτοί βουτάνε με ένα αρκετά δυσκίνητο αεροπλάνο φορτωμένο με 6 τόνους νερό και σε καιρικές συνθήκες που δεν είναι πάντα οι καλύτερες. Κι όμως επιμένουν και όταν γυρίζουν στο αεροδρόμιο ετοιμάζουν το σχέδιο πτήσης της επόμενης μέρας. Δείχνουν να μη τους νοιάζει τίποτε άλλο από το να βγουν νικητές από κάθε μάχη με τις φωτιές, ενώ σύμφωνα με συναδέλφους τους, οι Έλληνες πιλότοι των Καναντέρ, είναι οι αρτιότεροι πιλότοι αυτού του τύπου αεροσκάφους. Είναι απίστευτη η εικόνα να τους βλέπεις να προσθαλασσώνονται για λίγο και μετά με της μηχανές να αγκομαχάνε να σηκώνονται και να πετούν προς το σημείο της φωτιάς. Κι εκεί με εκπληκτική ακρίβεια να πετυχαίνουν καίρια την φωτιά, άσχετα αν στην περιοχή υπάρχουν πυκνοί καπνοί.
Δύσκολη η στιγμή της στόχευσης στην φωτιά, αφού το αεροπλάνο αδειάζει απότομα το φορτίο του και αλλάζουν οι συνθήκες πτήσης του. 

   Όσον αφορά το μέτωπο των πυρκαγιών υπήρξε και τρίτη φωτιά στην περιοχή της Δράμας, αυτή την φορά από κεραυνό, στην χαράδρα 14 του Καράντερε. Η φωτιά πρόλαβε και έκαψε μόνο 2,5 στρέμματα πριν κατασβηστεί από την Π.Υ. Οι άλλες δύο φωτιές σε Πλατανιά και Ψηλή Ράχη σύμφωνα με τον κ. Ντικούδη ήταν βαλτές το πιθανότερο από κτηνοτρόφους, για την κατάσβεσή τους επιχείρησαν πυροσβέστες και οχήματα από την Δράμα, την Καβάλα, την Ελευθερούπολη και την Ξάνθη, ενώ στις πληγείσες περιοχές βρέθηκε και το πεζοπόρο τμήμα της Αλεξανδρούπολης. Εκτός από τα δυο Καναντέρ, στην προσπάθεια κατάσβεσης ρίψεις έκαναν και τα δυο PZL που βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου